
Čas branja: 2 minuti
V dobi interneta se pojavljajo številne novosti, ki vplivajo na naše vsakodnevno življenje, med drugim tudi na posle, komunikacijo in nakupovanje. Spletno nakupovanje nam prinaša mnogo prednosti, pa tudi slabosti, ki pa niso nerešljive.
Nakupovanje izdelkov na trgu B2B (business to business), kamor spada tudi nakupovanje profesionalne gostinske opreme, se od nakupovanja B2C (business to consumer) razlikuje v kompleksnosti nakupne odločitve. Pri nakupovanju B2B izdelkov so zneski višji, kar poveča tudi tveganje nakupa, zato je zaupanje med kupcem in prodajalcem ključnega pomena. In ker internet pri nekaterih ljudeh še vedno povzroča dvome, je potrebno vprašanja glede dvomov pravočasno razrešiti.
Spletno nakupovanje postaja vedno bolj priljubljeno tudi v panogah, ki se ukvarjajo z B2B prodajo. Zaradi številnih prednosti spletnega nakupovanja, ki se jih zavedajo tako podjetja kot tudi kupci, se število spletnih trgovin iz dneva v dan veča.
Naštejmo sedem prednosti spletnih trgovin:
• Dostopnost kadarkoli – 24 ur na dan, 7 dni na teden, 365 dni v letu.
• Nakupujete iz domačega naslonjača, kar pomeni, da prihranite čas, energijo in gorivo.
• Prodaja ni agresivna, kupec lahko v miru pretehta možnosti nakupa.
• Lažja in hitrejša primerjava lastnosti izdelkov, njihovih cen in konkurenčnih ponudnikov v panogi.
• Nižje cene izdelkov in storitev.
• Razviden razpored izdelkov po kategorijah.
• Vedno ste na tekočem z akcijami, novostmi, itd.
Kot vsaka stvar pa ima tudi spletno nakupovanje dve plati, zato bomo našteli še sedem slabosti spletnega nakupovanja in možne rešitve le-teh:
• Ne moremo preizkusiti izdelka (naša rešitev: garancija na izdelek in vsa podpora kupcu tudi po nakupu).
• Oteženo iskanje dodatnih informacij, saj gre za neosebno prodajo (naša rešitev: kadarkoli nas lahko pokličete in vprašate po dodatnih informacijah).
• (Ne)varnost transakcij (naša rešitev: najbolj enostaven in varen način plačila z UPN nalogom).
• Dolg dobavni rok (naša rešitev: izdelek prispe najkasneje po desetih delovnih dneh)
• Visoki stroški dostave (naša rešitev: brezplačna dostava do vašega naslova).
• Pomanjkanje informacij o tem, kako sploh poteka spletno nakupovanje (naša rešitev: video vodiči, ki vas korak za korakom usmerjajo pri postopku nakupa).
• Ne moremo dobiti dodatnih popustov (naša rešitev: zagotavljamo, da so cene izdelkov tudi brez dodatnih popustov karseda ugodne).
Trendi kažejo, da bo spletno nakupovanje zaradi svojih prednosti slej ko prej postalo glavni način nakupovanja. A le podjetja, ki se bodo zavedala in spretno reševala pomanjkljivosti svojih spletnih trgovin ter bodo te pomanjkljivosti spreminjala v prednosti, bodo zmožna ohranjati zveste in zadovoljne kupce, kar pa bi moral biti glavni cilj vsakega podjetja.